Ce reprezintă “digital” pentru tine sau afacerea ta?
Ultimii ani ne-au învățat foarte multe în legătură cu tot ce este “digital”. Auzim des în jur de “online”, “remote”, “mobilitate”, mai ales acum în acest context ușor mai altfel, pandemic.
Presiunea la care am fost supuși, atât ca business owneri, antreprenori sau angajați a fost uriașă și “digital disruption”-ul s-a întâmplat chiar sub ochii noștri. Îmi amintesc un exemplu de situație în care întregul proces de aprobare a accesării de la distanță a unor sisteme informatice importante dura aproximativ 2 săptămâni, conform SLA, în schimb, în primăvara anului 2020 recordul a fost de doar … 1 zi! Doar 1 zi! Toți cei implicați au înțeles rapid noul context și s-au adaptat cât mai bine.
Fără să exagerăm prea tare, putem spune că trecerea în digital o simțim, o vedem, în aproape toate domeniile. De la cel educațional, de învățare a studenților sau școlarilor, până la cel al serviciilor de larg consum. Inclusiv business-urile mici sau medii încearcă “să prindă” trendul digital, să beneficieze de prezență activă “online”, pentru a-și crește cifra de afaceri.
Uneori, pentru business owneri poate fi greu să facă ceea ce este corect, mai ales când vine vorba despre lucruri precum schimbări strategice și operaționale, într-un timp scurt.
Potrivit firmei de consultanță KPMG, cei trei piloni tradiționali ai unei afaceri moderne sunt — oamenii, procesele și tehnologia.
La prima vedere, sub umbrela de “digitalizare” este văzută în esență tehnologia, cea care susține procesele digitale din business, dar la o privire mai atentă vom vedea cea mai importantă resursă a unei companii, oamenii, și, evident, procesele specifice, unde tot “input” -ul oamenilor este vital.
Ca orice transformare dintr-o companie, cea legata de digitalizare “vine la pachet” cu un grad inițial de confuzie, îngrijorări, în special resimțite la nivelul comunicării între angajații aflați în rolurile parte din procesul de schimbare.
În acest punct, business-ul poate primi un ajutor important din procesul de coaching!
Un Business Coach pregătit și experimentat, poate aduce o perspectivă atât de necesară asupra celor mai banale situații sau probleme întâlnite în afacere.
În timpul sesiunii de business coaching, rolul coachului este de a susține clientul pentru ca acesta să hotărască ce anume îsi doreste, să facă distincţia între dorinţe si obiective si să decidă care sunt obiectivele sale de creștere. Un Business Coach, foloseşte seturi specifice de întrebări, al căror scop este de a se genera noi perspective asupra unei situaţii, noi înţelegeri sau noi abordări, acționând ca un partener de încredere, asigurând în totalitate confidențialitatea.
Coaching-ul, ca Antreprenor, te poate ajuta să îți creezi o viziune a „destinației” afacerii tale, în 3, 5 sau 7 ani, vei putea în sfârșit să îți formulezi un plan de afaceri coerent și funcționabil, însoțit de o strategie eficientă de comunicare, marketing și vânzări, care să genereze creștere în noul context digital al companiei.
ICF definește coaching-ul ca un parteneriat al coach-ului cu clientul, într-un proces creativ și provocator, care îl inspiră pe client să își maximizeze potențialul personal și profesional. Procesul de coaching deblochează adesea surse neexploatate anterior de imaginație, productivitate și leadership. Un Coach își acompaniază clientul, adresându-i întrebări deschise, centrate pe obținerea de rezultat, în final clientul fiind cel care își găsește singur soluțiile la obiectivele sale importante.
Prin coaching, ca executive sau business owner îți vei găsi singur soluția la cum poți planifica exact dezvoltarea afacerii și îți vei găsi poziționarea ta unică în piață, nișa ta. Îți vei găsi singur răspunsuri la întrebarea simpla “Ce vrei cu adevărat să se întâmple cu afacerea ta?”. Vei putea să-ți identifici și să-ți setezi cu claritate obiectivele tale. Odată având o mai mare claritate, vei ști mult mai bine ce trebuie exact făcut, și până când, atingerea obiectivelor va deveni mult mai probabilă decât înainte. Vei putea obține în final o strategie de business potrivită afacerii si contextului digital care sa pună bazele creșterii din următorii ani.
Când știi într-adevăr ce îți dorești de la business-ul tău și de la oamenii din viața ta, când ești conștient de limitele tale din acest moment, lucrurile tind să se așeze într-o ordine naturală.
Un alt “challenge” din ultimii ani este cel legat de “lucru de la distanță”, în care datorita condițiilor specifice pandemiei, prezența fizică este limitată, mare parte din interacțiunile dintre membrii echipelor fiind “la distanță”, dispărând amprenta specifică discuțiilor “face to face”, astfel angajații resimțind o ușoară senzație de “distanțare”.
Procesul de coaching poate fi de un real folos și în rândul angajaților companiei, fie în formatul de coaching individual, fie de echipă. Îi va ajuta în plus, să obțină o încredere sporită în forțele proprii, un focus ridicat, un mai bun mod de organizare si prioritizare a ceea ce fac, o optimizare mai bună a activității și proceselor, dar si o reală îmbunătățire a abilităților de comunicare cu colegii cât si cu clienții sau partenerii externi afacerii.
Anumite studii au sugerat că trainingul de calitate combinat cu coaching-ul ridică productivitatea cu pană la 86%, în timp ce trainingul, singur, ar genera creșteri, în medie, de 23%, potrivit sursei Leader’s Cut.
Ce business owner nu vrea să vadă o creștere a afacerii? Business Coaching-ul ajută fiecare membru al echipei să-și îmbunătățească productivitatea și asta are ca rezultat o echipă mai productivă și, prin urmare, o afacere de succes în contextul modern, digital. Conștientizarea de sine este cel mai bine “văzută” printr-un observator obiectiv, având în vedere că fiecare dintre noi este oarecum părtinitor când vine vorba de noi înșine și, de ce nu, de performanța noastră. Acesta este modul în care un business coach cu o perspectivă exterioară, nepărtinitoare, vă poate servi pe dvs., echipa și afacerea dvs.
Care este adevărata provocare acum pentru tine, în contextul „digital”?
Mult succes!
Despre autor
Claudiu GURA, ACC
Sunt convins că prin coaching și tehnologii moderne putem face viața oamenilor mult mai bună, permitem afacerilor să se dezvolte frumos, în timp ce avem cu toții mai mult timp pentru activități personale, cu familia sau cu cei dragi nouă.
- ICF ACC Coach, pasionat de Coaching si Tehnologii Moderne
- Arhitect de soluții IT, cu numeroase implementări de soluții, cu peste 20 de ani experiență în domeniul IT&Tehnologie, în industriile Educaționale, Telecomunicații, Sectorul Public, Apărare și Servicii Financiare.
- Din anul 2017 este Mentor Voluntar și ajută copii să facă primii pași în lumea programării computerelor.
Punctele de vedere și opiniile exprimate în articolele invitaților, prezentate pe acest blog, aparțin autorului și nu reflectă neapărat opiniile și punctele de vedere ale Federației Internaționale de Coaching (ICF). Publicarea unui articol aparținând unui invitat pe blogul ICF Romania nu echivalează cu aprobarea sau susținerea din partea ICF Romania a produselor sau serviciilor furnizate de autor.
Cei care doresc să afle mai multe despre autor sau să îl contacteze sunt invitați să o facă prin intermediul retelelor sociale, a paginilor personale sau profesionale din social media sau pe site-urile profesionale ale acestora.