Competențe ICF de coaching de echipă

ICF ROMANIA

Mai mult decât coaching 1 1

Competența 1

Manifestă o mentalitate de coaching

  • Practică coaching cu echipa client raportându-se la ea ca la o entitate unică;
  • Face distincția între coaching de echipă, team building, training de echipă, consultanță la nivel de echipă, mentorat, facilitare și alte modalități de dezvoltare a echipei;
  • Demonstrează cunoștințele și abilitățile necesare pentru a practica combinația specifică de modalități de dezvoltare a echipei care sunt oferite;
  • Adoptă modalități mai directive de dezvoltare a echipei numai atunci când este necesar pentru a ajuta echipa să-și atingă obiectivele;
  • Menține un nivel optim de încredere, transparență și claritate atunci când îndeplinește mai multe roluri legate de coaching-ul de echipă.
  • Competența 2

    Manifestă o mentalitate de coaching

  • Apelează la supervizare de coaching pentru susținere, dezvoltare și responsabilizare, atunci când este necesar;
  • Își păstrează obiectivitatea și rămîne conștient de dinamica și de tiparele echipei.
  • Competența 3

    Stabilește și menține acorduri

  • Explică ce este și ce nu este coachingul de echipă, inclusiv cum se deosebește de alte modalități de dezvoltare a echipei;
  • Intră în parteneriat cu toate părțile implicate în proces, inclusiv cu liderul echipei (team lead), cu membrii echipei, cu alte părți interesate (stakeholders) și alți coachi, pentru a crea împreună acorduri clare despre relația de coaching, procese, planuri, modalități de dezvoltare și obiective;
  • Intră în parteneriat cu liderul echipei (team lead) pentru a determina cum va fi împărțită responsabilitatea în cadrul procesului de coaching între coach, leader și echipă.
  • Competența 4

    Cultivă încredere și siguranță

  • Creează și menține un spațiu sigur pentru interacțiunea deschisă și sinceră a membrilor echipei;
  • Încurajează echipa să se vadă pe sine ca o singură entitate, cu identitate comună
  • Susține exprimarea sentimentelor, percepțiilor, preocupărilor, convingerilor, speranțelor și sugestiilor individuale ale membrilor echipei și ale echipei ca întreg
  • Încurajează participarea și contribuția tuturor membrilor echipei;
  • Intră în parteneriat cu echipa pentru a dezvolta, menține și reflecta asupra regulilor și normelor echipei;
  • Promovează comunicarea eficientă în cadrul echipei;
  • Intră în parteneriat cu echipa pentru a identifica și rezolva conflictele interne.
  • Competența 5

    Menține prezența

  • Folosește întreaga gamă de abilități senzoriale și de percepție pentru a se concentra asupra a ceea ce este important pentru procesul de coaching;
  • Lucrează împreună cu un alt coach atunci când sunt de acord echipa și sponsorii și când acest lucru va permite coachului de echipă să fie mai prezent în sesiunea de coaching de echipă;
  • Încurajează membrii echipei să își ia timp și să reflecteze asupra modului în care interacționează în sesiunile de coaching de echipă;
  • După caz, poate fi participant la dialogul echipei sau doar observator.
  • Competența 6

    Ascultă activ

  • Observă modul în care perspectivele împărtășite de fiecare membru al echipei se raportează la opiniile celorlalți membri ai echipei și la dialogul din cadrul echipei;
  • Observă modul în care fiecare membru influențează energia, implicarea și concentrarea echipei;
  • Observă tiparele de comunicare verbală și non-verbală dintre membrii echipei pentru a identifica potențiale alianțe, conflicte și oportunități de creștere;
  • Oferă modele de comunicare și colaborare eficientă și fără rețineri atunci când interacționează cu alți coachi sau experți;
  • Încurajează echipa să-și asume dialogul.
  • Competența 7

    Evocă conștientizare

  • Pune sub semnul întrebării opiniile, comportamentele și interpretările specifice echipei pentru a favoriza conștientizările și percepțiile colective;
  • Folosește întrebări și alte tehnici pentru a încuraja dezvoltarea echipei și pentru a susține echipa să își asume dialogul colectiv.
  • Competența 8

    Facilitează creșterea clientului

  • Încurajează dialogul și reflecția pentru a ajuta echipa să-și identifice obiectivele și pașii necesari pentru a atinge acele obiective.