Încă din 2014 Federația Internațională de Coaching (ICF) acordă o atenție deosebită factoriilor care contribuie la dezvoltarea unei culturi puternice de coaching în organizații. Ultimul raport din 2019 realizat în parteneriat cu Human Institute Capital (HCI) scoate în evidență câteva rezultate interesante legate de crearea și implementarea programelor de coaching, dezvoltarea profesională a coach-ilor interni și a managerilor/leaderilor, precum si de evaluarea impactului pe care coachingul îl aduce în organizație.
Studiul a avut un număr de 366 de participanți, formați din profesioniști din resurse umane, learning and development și talent management.
Principalele rezultate ale studiului arată faptul că:
✓ Managerii/liderii extind utilizarea coachingului în activitatea lor
- 33% dintre organizațiile incluse în studiu oferă simultan angajatilor coaching intern, coaching extern, iar managerii/liderii lor utilizează abilități de coaching în activitatea lor.
- 83% dintre participanți afirmă faptul că planifică să crească în următorii cinci ani numărul managerilor care aplică abilități de coaching în activitatea lor.
✓ Cele mai multe organizații utilizează coachingul pentru dezvoltarea angajatilor și managementul performanței
- Top 3 cele mai citate motive pentru care organizațiile recurg la coaching sunt: dezvoltarea leadershipului (55%), dezvoltarea talentelor (51%) și conversațiile despre managementul performanței (49%).
✓ Încrederea și credibilitatea se dovedesc a fi criterii esențiale în alegerea coach-ilor.
În procesul de selecție a coach-ilor externi companiile recurg la recomandări din partea persoanelor de încredere (38%) sau la firme de consultanță (29%), iar 26% dintre companii își dezvoltă coach-i interni. De asemenea, experiența de coaching anterioară și deținerea unei acreditări și a unei certificări în coaching sunt criteriile cele mai utilizate în alegerea coach-ilor externi.
✓ Când vorbim despre dezvoltarea continuă a abilităților de coaching în organizație cele mai cerute practici sunt: trainingurile specifice pe zona de coaching, crearea comunităților de coaching și mentor coaching-ul.
✓ În bugetul de training al companiilor există o linie dedicată intervențiilor de coaching.
25% dintre companiile incluse în studiu au un buget dedicat pentru coaching. De asemenea, organizațiile participante la studiu alocă 21% din bugetul lor total de training pentru initiative de coaching.
✓ Evaluarea impactului inițiativelor de coaching rămâne o provocare pentru companii.
Multe companii raportează faptul că nu utilizează nicio metodă sau instrument pentru evaluarea impactului. Cu toate acestea, s-a identificat faptul că o cultură puternică de coaching corelează cu un brand puternic de atragere a angajatiilor și retenția angajatiilor performanți. Totodată, 54% dintre companiile cu o cultură puternică de coaching sunt clasificate că fiind și organizații înalt performante.
✓ Un buget insuficient, suportul limitat din partea liderilor și dificultatea de a măsura impactul coaching-ului sunt percepute că fiind top 3 obstacole în dezvoltarea unei culturi puternice de coaching.
În acest context este vital ca persoanele din HR responsabile cu implementarea inițiativelor de coaching să devină parteneri strategici și să demonstreze relația dintre programele de coaching și misiunea, viziunea și obiectivele organizației.
Datele acestui raport ne oferă o imagine a ceea ce înseamnă crearea unei culturi de coaching, care se dovedește a fi incontestabilă înt-un mediu de business volatil și impredictibil.
Pentru mai multe detalii, raportul final poate fi accesat pe site-ul ICF
Despre autor
Violeta Mateș
- ACC, Certified Executive and Team Coach
Cred cu tărie că succesul, individual și de echipă este o putere a propriei felxibilități mentale, puterea de a ne adapta și de a începe din nou atunci cand ne-am blocat. Succesul este mai mult o atitudine, și nu un rezultat, care modelează călătoria noastră spre obiectivele propuse.
Punctele de vedere și opiniile exprimate în articolele invitaților, prezentate pe acest blog, aparțin autorului și nu reflectă neapărat opiniile și punctele de vedere ale Federației Internaționale de Coaching (ICF). Publicarea unui articol aparținând unui invitat pe blogul ICF Romania nu echivalează cu aprobarea sau susținerea din partea ICF Romania a produselor sau serviciilor furnizate de autor.
Cei care doresc să afle mai multe despre autor sau să îl contacteze sunt invitați să o facă prin intermediul retelelor sociale, a paginilor personale sau profesionale din social media sau pe site-urile profesionale ale acestora.